آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

مطالعه و درس خواندن صحيح و موثر بخش دوم: شيوه صحيح مطالعه


متاسفانه در مدرسه و دانشگاه چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند ، تا جايي كه ميتوان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست . براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هر چيز مطالعه اي فعال و پويا داشت.
شيوه صحيح مطالعه چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

مطالعه و درس خواندن صحيح و موثر بخش اول: چگونه و كجا مطالعه كنيم؟


مقدمه: يكي از نخستين پرسشهاي پيش روي مشتاقان مطالعه ، روش صحيح مطالعه و چگونه كتاب خواندن است كه پاسخ درست به آن ميتواند در ايجاد انگيزه و ميزان يادگيري آنها تاثير بسزايي داشته باشد . بسياري از مردم به دليل بكار نگرفتن شيوه صحيح مطالعه ، معمولا خيلي زود از مطالعه خسته ميشوند و مطالعه را رها ميكنند و شايد مطالعه كتابي را كه به نيمه نرسانده كنار ميگذارند . رعايت نكردن شيوه درست مطالعه و همچنين يادداشت نكردن مطالب مهم كتاب ، معمولا خواننده را پس از مدتي از مطالعه كتابهاي قطور و علمي دلسرد و خسته ميكند و در نتيجه آنها را از مطالعه باز ميدارد.
توصيه هايي كه در اين سلسله مقالات به آن خواهيم پرداخت ، نكاتي است كه رعايت كردن آنها به زعم كارشناسان مطالعه ، ميتواند نقش موثري در مفيد واقع شدن مطالعه داشته باشد . در ابتدا به مكان و شرايط مطالعه ميپردازيم.

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

كاش هيچوقت بزرگ نميشديم


كاش دلهامون به بزرگي بچه بود
كاش همان كودكي بوديم كه حرفهايش را از نگاهش ميتوان خواند
كاش براي حرف زدن نيازي به صحبت كردن نداشتيم
كاش براي حرف زدن فقط نگاه كافي بود 
كاش قلبها در چهره بود 
اما اكنون اگر فرياد هم بزنيم كسي نميفهمد
و دل خوش كرده ايم كه سكوت كرده ايم
سكوت پر ، بهتر از فرياد توخالي است
سكوتي را كه يكنفر بهمد بهتر از هزار فريادي است كه هيچكس نفهمد ؛
سكوتي كه سرشار از ناگفته هاست ، ناگفته هايي كه گفتنش يك درد و نگفتنش هزار درد دارد
دنيا را ببين:

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

گران ترين عطر جهان

گران ترين اسانسي كه در عطريات از آن استفاده ميشود ، اسانس گل ياس فرانسوي است كه هر كيلوگرم آن 2900 پوند قيمت دارد . عمده ترين ماده تركيبي در صنعت عطرسازي ماسكون نام دارد كه از روغن مشك تهيه ميشود . در سال 1980 هر كيلوگرم آن 15000 پوند انگليس به فروش ميرفت . گرانترين ادوكلن جهان اندرون - Andron - است كه هر 28 گرم آن به 2750 دلار فروخته ميشود!

كاش چنين برادري بودم


يكي از دوستانم به نام پل يك دستگاه اتومبيل سواري بعنوان عيدي از برادرش دريافت كرده بود . شب عيد هنگاميكه پلاز اداره اش بيرون آمد متوجه پسربچه شيطاني شد كه دور و بر ماشين نو و براقش قدم ميزد و آنرا تحسين ميكرد . پل نزديك ماشين كه رسيد پسر پرسيد: "اين ماشين مال شماست آقا؟"
پل سرش را به علامت تاييد تكان داد و گفت: "برادرم آنرا بعنوان عيدي به من داده است." پسر متعجب شد و گفت: "منظورتان اين است كه برادرتان اين ماشين را همين جوري ، بدون آنكه ديناري بابت آن پرداخت كنيد به شما داده است؟ آخ جون ، ايكاش..."
البته پل كاملا واقف بود كه پسر چه آرزويي ميخواهد بكند . او ميخواست آرزو كند كه ايكاش او هم همچو برادري داشت . اما آنچه كه پسر گفت سر تا پاي وجود پل را به لرزه درآورد:

"ايكاش من هم يك همچو برادري بودم."
پل مات و مبهوت به پسر نگاه كرد و سپس با يك انگيزه آني گفت: "دوست داري با هم توي ماشين گشتي بزنيم؟"
"اوه ، بله كه دوست دارم."
تازه راه افتاده بودند كه پسر به طرف پل برگشت و با چشماني كه از خوشحالي برق ميزد گفت: "آقا ميشه خواهش كنم كه بري به طرف خونه ما؟"
پل لبخند زد . او خوب فهميد كه پسر چه ميخواهد بگويد . او ميخواهد به همسايگانش نشان دهد كه توي چه ماشين بزرگ و شيكي به خانه برگشته است . اما پل در اشتباه بود ... پسر گفت: "اونجايي كه دو تا پله داره نگه داريد."
پسر از پله ها بالا دويد . چيزي نگذشت كه پل صداي برگشتن او را شنيد . اما او ديگر تند و تيز برنميگشت . او برادر كوچك و زمينگير خود را بر پشت حمل كرده بود . سپس او را روي پله پاييني نشاند و به طرف ماشين اشاره كرد:
"اوناهاش جيمي ، ميبيني ، درست همون طوريه كه طبقه بالا برات تعريف كردم . برادرش عيدي بهش داده و او ديناري بابت آن پرداخت نكرده . يه روزي من هم چنين ماشيني به تو هديه خواهم داد ... اونوقت ميتوني براي خودت بگردي و چيزهاي قشنگ ويترين مغازه هاي شب عيد رو ، همانطوري كه هميشه برات شرح ميدم ، ببيني."
پل در حاليكه اشكهاي گوشه چشمش را پاك ميكرد از ماشين پياده شد و پسربچه را در صندلي جلويي ماشين نشاند . برادر بزرگتر با چشماني براق و درخشان كنار او نشست و سه تايي رهسپار گردشي فراموش نشدني شدند.

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

دوست و دشمن

مارها قورباغه ها را ميخوردند و قورباغه ها غمگين بودند
قورباغه ها به لك لك ها شكايت كردند 
لك لك ها مارها را خوردند و قورباغه ها شادمان شدند
لك لك ها گرسنه ماندند و شروع كردند به خوردن قورباغه ها 
قورباغه ها دچار اختلاف شدند
عده اي از آنها با لك لك ها كنار آمدند و عده اي ديگر خواهان بازگشت مارها شدند
مارها بازگشتند و همراه لك لك ها شروع به خوردن قورباغه ها كردند
حال ديگر قورباغه ها متقاعد شده اند كه براي خورده شدن به دنيا مي آيند اما تنها يك مشكل براي آنها حل نشده باقي مانده است.
اينكه نميدانند توسط دوستانشان خورده ميشوند يا دشمنانشان.

۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

معرفي تفنگ هاي سوپر تك تير انداز - بخش چهارم و آخر



XM-500:از آنجايي كه وزن بالا در كنار طول زياد M-82 حملش را سخت ميكند ، همچنين لگد بالاي سلاح استفاده از آنرا تنها در حالت درازكش امكانپذير كرده ، مهندسان شركت American Barrett Fireman با اشراف بر تمامي اين مشكلات و با توجه به توليد M-82 از سال 1989 دست به كار طراحي سلاحي جديد بر پايه همين تفنگ شدند ، تلاشي كه براي اولين بار در سال 2006 از پيش نمونه آن پرده برداري شد تا غوغاي طراحان نمايان شود!


طراحي bull pup سلاح به طرز قابل ملاحظه اي از طول آن كاسته است ، بگونه اي كه XM-500 ميتواند گلوله هاي 12.7×99mm استاندارد ناتو را شليك كند و تنها 1168 ميليمتر طول داشته باشد.
در رابطه با وزن نيز XM-500 با كاهش روبرو بوده و طراحان با استفاده از مواد كامپوزيتي و نيز با توجه به كاهش طول ايجاد شده توانسته اند وزن سلاح جديد را به 11 كيلوگرم كاهش دهند.
اين سلاح براي استفاده راحت از هدفگيرهاي مختلف و نيز وسايل جانبي بسياري كه براي آن طراحي گشته اند به جاي پايه هاي سنتي ، مجهز به ريلهاي چندكاره جديد است . همانطور كه اشاره شد M-82 به دليل وزن بالاي خود و نيز لگد حاصل از شليك گلوله هاي بزرگ 12.7×99mm تنها در حالت درازكش و با استفاده از دوپايه قابل استفاده است ، حال آنكه محققان كارخانه مذكور با يك ابتكار ، موفق به رفع اين محدوديت گشته اند ، طراحان با طراحي قنداق اسلحه بصورت دوتكه و همچنين با توجه به نقطه ثقل سلاح كه با توجه به طرح Bull pup آن در محلي مناسب قرار ميگيرد توانسته اند امكان شليك بصورت ايستاده را نيز فراهم آورند.
اين سلاح پيشرفته همچنان در مرحله طراحي و توسعه است و هنوز هيچ نيروي مسلحي رسما براي خريد آن اقدام نكرده هرچند شركت سازنده با دارا بودن ستاره درخشاني مانند M-82 در كارنامه خود ميتواند به آينده اميدوار باشد.

۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

معرفي تفنگ هاي سوپر تك تير انداز - بخش سوم


M-110 sass:اگرچه M-24 يك اسلحه تك تيرانداز خوب است ولي مشكل بزرگش اين است كه نواخت تير بسيار پاييني دارد و اين مسئله براي انجام يك عمليات موفق پشتيبانب نقصي مهم است . M-110 با دارا بودن مكانيزم نيمه اتوماتيك به همراه خشاب بزرگ خود با ظرفيت 20 گلوله ، ميتواند اين كمبود را پشت سر بگذارد.

۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

Autotan

The method of artificially enhancing one's tan in pictures after them being taken using some photo editing software. The most common way of doing this is increasing the saturation of the photo, then uploading to social networking sites.

Derived from Auto-tune, the software used to enhance vocals in many modern songs.
Nah she isn't, she just autotanned the photo, she's still pale reall

brand new


a person's behavior which is drastically different than normal usually because .they are in the presence of certain people
"Oh she gonna act all brand new today because her friends are around when she was all in my face last night!"

معرفي تفنگ هاي سوپر تك تير انداز - بخش دوم



M-24 sws:
تفنگ M-24 بي شك سلاحي است كه مانند اسلحه افسانه اي ليانفيلد در تاريخ به يادگار خواهد ماند . اين اسلحه از سال 1988 بصورت رسمي به خدمت يگانهاي ارتش ايالات متحده درآمد و توانست در اولين تجربه رزمي خود در عمليات "طوفان صحرا" ضربات مهلكي بر پيكره نيروهاي عراقي وارد آورد.

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

معرفي تفنگ هاي سوپر تير انداز - بخش اول

مقدمه: گاهي پيش مي آيد يك تك تيرانداز ماهر با ارائه پوشش مناسب ، يگان كاملي از هم رزمان خود را از نابودي نجات دهد و با استتار خوب و دقت فراوان دشمن را از پاي درآورده و سرنوشت جنگ را تغيير دهد . بي شك انجام تمامي اين ماموريتها مستلزم بكارگيري تجهيزات بسياري است كه در اين ميان اهميت اسلحه مورد استفاده توسط تك تيرانداز بر هيچكس پوشيده نيست . در اين مقاله چهار قسمتي با سلاحهاي سوپر تك تير انداز يا Super Sniper Rifles مورد استفاده ارتش ايالات متحده آشنا خواهيد شد.

M-82 Light Fifty:تفنگهاي سوپر تك تير انداز همواره گروه پر طرفداري بوده اند ، كاليبر بزرگ اين دسته تفنگ ها اجازه ميدهد از هر سنگري عبور كنند ، هر زره اي را بشكافند و هر پوششي را منهدم نمايند! 

۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

راز حكمت

در روزگاران قديم دو دوست بسيار صميمي در روستايي زندگي ميكردند . تنها تفاوت آن دو در اين بود كه يكي از آنها مسلماني با ايمان و خداترس بود ولي ديگري تنها عنوان مسلماني را يدك ميكشيد.
روزي از روزها پس از فراغت از كار روزانه ، دوست با ايمان به ديگري گفت: امشب اعمال نادرستت را كنار بگذار و با من به مسجد بيا و نماز به جاي آور و لذت دمي با خدا بودن را حس كن . دوست سست ايمان لبخندي موذيانه زد و به او گفت: تو امشب عبادتت را كنار بگذار و با من باش...
هيچكدام نتوانستند آن يكي را قانع كنند . مرد خداترس به مسجد رفت و آنكه سست ايمان بود به خوشگذراني...
پس از گزاردن نماز ، مرد دست به دعا برداشت . در اين هنگام خشتي از سقف فرسوده مسجد افتاد و سرش شكست . همزمان با اين اتفاق ، دوست ديگرش وقتي از بيرون بازميگشت در راه هفت سكه طلا پيدا كرد و خوشحال و خندان به سوي خانه روانه شد.

۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

جاذب ترين ماده آب

در 18 اوت 1974 بخش پژوهشهاي وزارت كشاورزي ايالات متحده اعلام داشت كه از تركيب 50 درصد نشاسته با 25 درصداسيد اكريلاميد و 25 درصد اسيد اكريليك همراه مقداري پودر آهن ، ماده اي بوجود مي آيد كه 1300 برابر وزن خود قدرت جذب آب دارد!

۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

گوش كن خدا دارد حرف ميزند

يك مرد جوان در جلسه روز چهارشنبه مدرسه شركت كرده بود . استاد در مورد گوش شنوا داشتن و اطاعت كردن از خدا صحبت ميكرد . آن مرد جوان متعجب از خود پرسيد: آيا هنوز خدا با مردم حرف ميزند؟
او پس از جلسه با يكي از دوستانش براي خوردن كيك و قهوه بيرون رفتند و در آنجا با هم در مورد اين پيغام گفتگو كردند . خيلي ها ميگفتند كه چگونه خدا آنها را در زندگيشان هدايت كرده است.
حدود ساعت ده آن مرد جوان بااتومبيل خود بطرف خانه حركت ميكند و همانطور كه در ماشين نشسته بود شروع به دعاكردن ميكند: خدايا اگر تو هنوز با مردم حرف ميزني لطفا با من نيز حرف بزن . من گوش خواهم كرد و تمام سعيم را خواهم كرد كه مطيع تو باشم.
همانطوريكه در خيابان اصلي شهرشان رانندگي ميكرد ناگهان احساس عجيبي ميكند كه يكجا بايستي بايستد تا مقداري شير بخرد . او سر خود را تكان داده و ميگويد: آيا تو خدا هستي؟

پيام بسيار مهم براي كاربران وبلاگ زندگي بهتر



با سلام خدمت دوستان گرامي و كاربران وبلاگ

betterlife.40sotoon.net
 

مدتي است كه من از عملكرد سرور خود ناراضي هستم و به همين دليل تصميم به تغيير سرور گرفته ام.
البته دوستاني كه با ايميل مشترك اين وبلاگ هستند جاي هيچگونه نگراني ندارند چون به به طور خودكار آپديتها براي آنها ارسال خواهد شد.
اين وبلاگ بر روي اين سرور ديگر آپديت نخواهد شد . آدرس جديد وبلاگ به قرار زير است:

۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

سرآغاز

سلام به همگي دوستان به علت پاره اي از مشكلات ، احتمالا اين وبلاگ جايگزين وبلاگ قبلي من خواهد شد.