۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

ايده هاي موجود براي ساخت ماشين زمان


پژوهشگران ماشين زمان بيشتر به كاوش و تحقيق درباره گرانش مي پردازند و عقيده دارند گرانش زماني بوجود مي آيد كه ماده ، فضا و زمان را خم كند . پژوهش در خصوص سفر در زمان بر اساس خم شدن فضا-زمان است تا حدي كه خطوط زمان به سوي خود برگردند و يك حلقه را تشكيل دهند . به عقيده فيزيكدانان خم شدن پديده اي است كه همواره اتفاق مي افتد اما قصد آنها اين است كه اين خم شدگي چنان قوي باشد و شكل خاصي ايجاد كند تا خطوط زمان تشكيل حلقه هاي بسته را بدهند.
 سوال اينجاست كه آيا امكان تغيير فضا-زمان براي بوجود آوردن اين حلقه ها وجود دارد يا نه. بسياري از دانشمندان در مورد احتمال مسافرت در زمان ترديد دارند . تصور بر اين است كه ماشين زمان به شكلي غيرعادي از ماده كه خواص غيرمعمول و عجيبي نشان ميدهد نياز دارد؛ بعنوان مثال وقتي هل داده ميشود در جهت مخالف ماده معمولي حركت ميكند. از لحاظ نظري چنين ماده اي ميتواند وجود داشته باشد اما اگر هم وجود داشته باشد مقدار آن به حدي كم است كه براي ساخت ماشين زمان كافي نيست.
تحقيقات ديگري پيشنهاد ميكند كه ماشين زمان بدون ماده غيرعادي نيز ممكن است . اين پژوهش با چاله اي حلقه مانند آغاز ميشود كه در ميان يك گوي از ماده عادي پيچيده و پوشانده شده است . درون اين خلا حلقه مانند ، ميتوان با استفاده از ميدانهاي گرانشي متمركز فضا-زمان را روي خودشان خم كرد تا يك منحني بسته مشابه با زمان ايجاد شود . براي برگشت در زمان، مسافر بايد با سرعت درون اين حلقه چرخانده شود تا با هر دور چرخش به زمان دورتري برگردد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر