آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

معرفي تفنگ هاي سوپر تك تير انداز - بخش سوم


M-110 sass:اگرچه M-24 يك اسلحه تك تيرانداز خوب است ولي مشكل بزرگش اين است كه نواخت تير بسيار پاييني دارد و اين مسئله براي انجام يك عمليات موفق پشتيبانب نقصي مهم است . M-110 با دارا بودن مكانيزم نيمه اتوماتيك به همراه خشاب بزرگ خود با ظرفيت 20 گلوله ، ميتواند اين كمبود را پشت سر بگذارد.

سلاح M-110 داراي تجهيزاتي است كه از جمله آن ميتوان به قنداق تنظيم شونده ، ضامن رهاسازي خشاب و برگه ناظم آتش در هر دو سوي سلاح و دوپايه چندحالته اشاره نمود.
اسن سلاح با وزن 6.94 كيلوگرم در حالت پر به همراه 20 گلوله 7.62×62mm و نيز طول 1029 ميليمتر به سادگي توسط فرد قابل حمل است و در عين حال به دليل استفاده از مهمات پركاربرد 7.62 ميتواند نياز خود را به سهولت تامين كند.
شايد پس از نواخت بالا ، ريل دار بودن M-110 را بتوان برترين ويژگي آن نسبت به M-24 دانست . ريلهاي نصب شده روي M-110 به اين سلاح اجازه ميدهد تا طيف گسترده اي از لوازم جانبي را بكار گرفه و در عين حال سرعت تعويض سايت هدفگيري را براي اين سلاح به طرز معني داري افزايش دهد . اين ابتكار ساده ، يعني تعبيه ريل روي يك سلاح تك تيرانداز به جاي پايه ، برتري خود را به خوبي در طرح نشانه گير (سايت) فروسرخ اين سلاح آشكار ميسازد ، بگونه اي كه اين نشانه گير را ميتوان در كمتر از چند ثانيه در مقابل هدفگير سلاح قرار داد و نيروهاي دشمن كه از نارنجك دودزا استفاده كرده اند نشانه گرفت.
ويژگي برتر در نظر گرفته شده براي M-110 توان استفاده آن از صداخفه كن است ، امكاني كه با كاهش صدا و نور منتشرشده پس از شليك ، كمك شاياني به پنهان مانده موقعيت تك تيرانداز مينمايد.
تفنگ M-110 توسط كارخانه Knights Armaments CO طراحي و توليد گشته و از سال 2008 بصورت رسمي به خدمت ارتش ايالات متحده درآمده و از آن زمان با شركت در منطقه عراق و افغانستان موفق به كسب تجربيات رزمي بالايي نيز شده است . اين اسلحه با بهره گيري از گلوله هاي ناتو 7.62×62mm ميتواند تا فاصله 1000 متر توانايي كشندگي خود را حفظ كند . سيستم عملكرد اين سلاح نيز فشار مستقيم گاز باروت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر