آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

معرفي تفنگ هاي سوپر تك تير انداز - بخش چهارم و آخر



XM-500:از آنجايي كه وزن بالا در كنار طول زياد M-82 حملش را سخت ميكند ، همچنين لگد بالاي سلاح استفاده از آنرا تنها در حالت درازكش امكانپذير كرده ، مهندسان شركت American Barrett Fireman با اشراف بر تمامي اين مشكلات و با توجه به توليد M-82 از سال 1989 دست به كار طراحي سلاحي جديد بر پايه همين تفنگ شدند ، تلاشي كه براي اولين بار در سال 2006 از پيش نمونه آن پرده برداري شد تا غوغاي طراحان نمايان شود!


طراحي bull pup سلاح به طرز قابل ملاحظه اي از طول آن كاسته است ، بگونه اي كه XM-500 ميتواند گلوله هاي 12.7×99mm استاندارد ناتو را شليك كند و تنها 1168 ميليمتر طول داشته باشد.
در رابطه با وزن نيز XM-500 با كاهش روبرو بوده و طراحان با استفاده از مواد كامپوزيتي و نيز با توجه به كاهش طول ايجاد شده توانسته اند وزن سلاح جديد را به 11 كيلوگرم كاهش دهند.
اين سلاح براي استفاده راحت از هدفگيرهاي مختلف و نيز وسايل جانبي بسياري كه براي آن طراحي گشته اند به جاي پايه هاي سنتي ، مجهز به ريلهاي چندكاره جديد است . همانطور كه اشاره شد M-82 به دليل وزن بالاي خود و نيز لگد حاصل از شليك گلوله هاي بزرگ 12.7×99mm تنها در حالت درازكش و با استفاده از دوپايه قابل استفاده است ، حال آنكه محققان كارخانه مذكور با يك ابتكار ، موفق به رفع اين محدوديت گشته اند ، طراحان با طراحي قنداق اسلحه بصورت دوتكه و همچنين با توجه به نقطه ثقل سلاح كه با توجه به طرح Bull pup آن در محلي مناسب قرار ميگيرد توانسته اند امكان شليك بصورت ايستاده را نيز فراهم آورند.
اين سلاح پيشرفته همچنان در مرحله طراحي و توسعه است و هنوز هيچ نيروي مسلحي رسما براي خريد آن اقدام نكرده هرچند شركت سازنده با دارا بودن ستاره درخشاني مانند M-82 در كارنامه خود ميتواند به آينده اميدوار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر