آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

سرزمين گمشده لايونس


به سرگذشت سرزمين گمشده لايونس در انگليس اشارات زيادي شده است . طبق افسانه ها اين سرزمين مابين سواحل كورنوال و سيسيلي قرار داشته است.
 در قرن شانزدهم ميلادي عتيقه فروشي به نام ويليام كامدن از بسياري از اهالي كورنوال و باور آنها درباره اين شهر سوال كرد. بيشتر آنها به شهر شيرها اشاره كردند كه گهگاه صداي زنگ ارواح را در آن ميشوند. گفته شد تنها مردي به نام ترويليان توانست با اسب سفيد، خود را از غرق شدن لايونس نجات دهد. طبق افسانه ها لايونس همانند آتلانتيس به اعماق آبها رفته است . در وقايع نگاري ساكسونها ، شرح زير آب رفتن لايونس در 11 نوامبر 1099 با تمام ساكنان و بناهايش آمده است . البته زياد نميتوان به اين زمان اعتماد كرد زيرا ارجاعات تاريخي ديگري نيز به اين حادثه شده است.
در افسانه هاي دوران شاه آرتور به اين سرزمين اشارات زيادي شده است . در معروفترين افسانه ها گفته شده است كه روح مرلين اين شهر را به زير آب برده است . در افسانه ها گفته شده كه لايونس سرزمين پر جمعيتي بوده و خانه ها و كليساهاي بسياري در آن ساخته شده است . امروز حتي بعضي ادعا ميكنند كه صداي زنگ كليساها را از زير آب ميشنوند اما اگر جزيره سيسيلي را باقيمانده لايونس بدانيم ، چرا هيچ اثر فيزيكي اي در اين سرزمين در اعماق آبها پيدا نشده است؟
هنوز هم برخي ماهيگيران ادعا ميكنند اشيايي را كه مربوط به ساختمانهاي قديمي است به تور انداخته اند اما هيچگاه از نظر تاريخي ثابت نشده است كه اين اشيا متعلق به آن دوران هستند . برخي معتقدند گم شدن اين سرزمين تنها يك افسانه بوده و هيچگاه وجود آن واقعيت نداشته است.

۱ نظر:

ارسال یک نظر