آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

همه چيز در مورد گياه آلوورا Aloevera



آلوورا يا صبر زرد ، خاصيت دارويي زيادي دارد و از ماده ژلاتيني كه درون برگ گياه است براي مصارف بهداشتي – آرايشي نيز استفاده ميشود . اين گياه به دليل خواص دارويي فوق العاده اي كه دارد ، در گروه گياهان سحرآميز دسته بندي ميشود.
آلوورا سابقه اي طولاني و درخشان دارد . اولين گزارش مكتوب كه در آن به آلوورا اشاره شده است متعلق به 4000 سال پيش از ميلاد مسيح است و در نوشته هاي روي ظروف در معابد باستاني كشف شده است . در افسانه هاي بجا مانده از مصر باستان آمده كه آلوورا ، چنان گرامي بوده كه افراد براي حضور در مراسم پس از مرگ يك فرعون بايد تحفه اي از برگهاي آنرا تقديم ميكردند.
داستانهايي نيز درباره استفاده كلئوپاترا از آلوورا ، عسل و شير براي حفظ زيبايي افسانه اي وي گفته ميشود . او پوست خود را هر روز با اين تركيب ماساژ ميداد كه از شر آفتاب مصر در امان باشد و حتي مصريان آنرا براي موميايي مردگان خود به كار ميبردند . در كتاب مقدس نام اين گياه به كرات آمده است.
نام آلوورا در لغت به معناي "ماده تلخ درخشان" است كه از كلمه عربي آلوورا گرفته شده است . آلوورا از خانواده سوسن است . اين گياه با ظاهري شبيه به كاكتوس ، گياهي دائمي ، گوشتي و آبدار است كه حداكثر دو متر ارتفاع دارد ، با برگهاي پهن خاردار . اگر تيغهايي را كه در لبه برگها قرار دارند جدا كنيم ، از جاي خالي آنها ژلي ترشح ميشود كه تمام خواص گياه در آن نهفته است . از آلوورا كه امروزه در تمام دنيا كاشته ميشود براي درمان گستره وسيعي از بيماريها ، از انواع ميگرن گرفته تا سوء هاضمه ، درمان جوش و سوختگي استفاده ميشود.
ويتامينهاي تشكيل دهنده آن عبارتند از ويتامين ث ، ب12 ، ب6 ، ب2 ، ب1 ، آ و اي. هيچ چيز اين گياه به تنهايي شگفت انگيز و خارق العاده نيست بلكه همراهي و يكجا جمع شدن تمام مواد مورد نياز بدن از گروه هاي مختلف غذايي است كه آنرا منحصر به فرد كرده است . امروزه 200 ماده دارويي از گياه آلوورا توليد شده و از پوست آن نيز مواد ضدسرطان ميگيرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر