آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

اتومبيل هاي اسپرت آينده - بخش اول BMW VISION 2015


هنگاميكه كمپاني بي ام و اتومبيل ايده اي Vision Efficient Dynamic را با ظاهري بسيار متفاوت ارائه كرد براي بسياري اين سوال مطرح شد كه آيا اين يك اتومبيل نمايشي و غير واقعي است و صرفا يك وعده توخالي يا اينكه معرف آينده اتومبيل ها خواهد بود؟ كه البته طبق ادعاي يكي از مقامات بي ام و مورد دوم صحيح است.
البته اتومبيلي را كه در تصوير مشاهده ميكنيد و در سال 2015 وارد بازار خواهد شد شباهت زيادي با
اتومبيل نمايشي سال 2009 دارد و دليل آن اين است كه اتومبيل ايده اي تماما براساس تكنولوژي هايي شكل گرفته بود كه يا كمپاني بي ام و آنرا به تكامل رسانده و يا درصدد انجام آن است . به طور مثال موتور الكتريكي ويژن كه در عقب آن استفاده ميشود از بي ام و سري 7 اكتيو هيبريد گرفته شده ، ضمنا استفاده از موتور برقي در جلو نيز كاملا امكانپذير بوده و پيشرانه درونسوز توربو ديزلي 3 سيلندر به حجم 1.5 ليتر نيز ظاهرا مراحل تكميلي را سپري ميكند.
از ديگر
تكنولوژي هايي كه فعلا تا مرحله عملي شدن آن راه نسبتا درازي باقي مانده عبارتند از باتري هاي از نوع ليتيوم – پليمر و سيستم بازيافت انرژي گرمايي كه حداقل پنج سال آينده به نتيجه خواهند رسيد.
گفته ميشود كمپاني ميشلن با تلاش زياد در حال تكميل پروژه توليد تايرهاي با مقاومت چرخشي پايين بوده كه ضمنا از
هندلينگ خوبي نيز برخوردارند . آنچه كه مسلم است بي ام و ويژن را بايد يك ابراتومبيل گرانقيمت به حساب آورد كه توليد حتي در تعداد پايين آن نيز كاملا توجيه پذير است . البته نبايد انتظار كارايي همانند لامبورگيني را از آن داشت چون هدف كسب قابليت ديناميكي نزديك به بي ام و M3 بوده با اين تفاوت كه مصرف بنزين آن بسيار كم و داراي كمترين آلايندگي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر