آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

خبر فوري: افزايش مدت آموزشي سربازي! آيا حقيقت دارد؟!


افزایش مدت آموزشی خدمت سربازی؟!!!!!!!
ماجرا صبح نهم بهمن 1389 آغاز شد . وقتی به محل کارم در پادگان رفتم با تعداد زیادی سرباز مواجه شدم که آمده بودند پذیرش شوند .
تا اینجا مشکلی نبود ولی نکته قابل تأمل زمانی بود که به امریه آن‌ها نگاه کردم چون تاریخ معرفی آن‌ها برخلاف دوره‌های پیشین که بیست و پنجم هر ماه بود، درج شده بود نهم!!!
وقتی از آن‌ها پرسیدم آن‌ها که از لشکر 92 اهواز آمده بودند اعلام کردند که مدت آموزشی آن‌ها 70 بوده است!!!!!
ظاهراً این افزایش کاملاً بی سر و صدا انجام گرفته است و غافلگیرانه بوده است.
شایعاتی پیرامون افزایش تا 75 روز نیز وجود دارد.
گمان می‌رفت که شاید در طی دوره آموزشی آن یگان مشکلی پیش آمده که چنین شده ولی وقتی صبح روز دهم بهمن باز هم سربازی با تاریخ معرفی دهم را دیدم که از لشکر 28 آمده بودند حدس‌هایی زدم.
افزایش دوره آموزشی!
البته این حالت فعلاً برای سربازان دیپلم و زیر دیپلم وجود دارد و از سایر مقاطع تحصیلی اطلاعی در دسترس نیست.
ممکن است این روند ادامه یابد یا متوقف شود. چیزی که مشخص است این است که پادگان‌ها به علت "کسر خدمت" که باعث ترخیصی پیش از موعد می‌گردد با کمبود سرباز مواجهاند و مجبورند برای این مشکل چاره‌ای بیندیشند.
شایعاتی پیرامون افزایش مدت سربازی به 24 ماه ، افزایش مدت اضافه خدمت سنواتی به 6 ماه و حداکثر مدت کسر خدمت بسیج 3 ماه وجود دارد که گفته می‌شود از سال 90 اجرایی می‌شوند . البته صحت  هیچ‌یک از آن‌ها مشخص نیست.
ولی چیزی که ناگفته پیداست این است که تغییرات چشمگیری در قوانین خدمت سربازی در حال شکل‌گیری است که شرایط را سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.
خدا به سربازان صبر دهد!
باید منتظر بود و دید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر